• میبد، جاده مهراباد- روبروی ایوان مال

Contact Us

📞 035-32329966
035-32329944
 

Email

info@parandceram.com

Working Hours

09130772024

راه اندازی فروشگاه کاشی و سرامیک ( کاشی فروشی )

راه اندازی فروشگاه کاشی و سرامیک ( کاشی فروشی )

راه اندازی فروشگاه کاشی و سرامیک ( کاشی فروشی )

راه اندازی یک فروشگاه کاشی و سرامیک، که به عنوان نمایندگی کاشی نیز شناخته می شود، در حوزه مشاغلی قرار می گیرد که علاوه بر سود بالا، برای شروع به مجوزهای متعددی نیاز دارند.

صنعت کاشی و سرامیک به عنوان یک بخش مهم در کشور است که کاربردهای گسترده ای در زمینه های مختلف از جمله ساخت و ساز، بهداشت و درمان و حوزه های نظامی پیدا می کند.

علیرغم رشد قابل توجهی که در دهه های اخیر تجربه شده است، راه را برای بازارهای نسبتاً مناسب برای مشاغل مختلف مرتبط هموار کرده است.

همچنین مصرف سالانه 450 میلیون متر مربع کاشی و سرامیک در کشور نشان دهنده تقاضای قابل توجه در این بخش تجاری است. هنگام تاسیس نمایندگی کاشی و سرامیک باید به تنوع طرح و رنگ کاشی و سرامیک و دسته بندی آنها توجه شود. علاوه بر این، با توجه به حجم و نوع کار، پیش بینی سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی این تجارت بسیار مهم است.

فروشگاه های کاشی و سرامیک به طور قابل توجهی تحت تأثیر پویایی این بازار قرار گرفتند. حاشیه سود بالا، همراه با تقاضای مطلوب، بسیاری از افراد را بر آن داشت تا به فکر سرمایه گذاری در نمایندگی های کاشی و سرامیک باشند.

تفاوت کاشی و سرامیک و پرسلان - راه اندازی فروشگاه کاشی و سرامیک ( کاشی فروشی )

درک تمایز بین کاشی و سرامیک

کاشی محصولی متشکل از دانه های کریستالی و متخلخل است که در طی فرآیند پخت در معرض دماهای بالای بیش از 1000 درجه سانتیگراد قرار می گیرد. در اصل، کاشی نوعی محصول سرامیکی است که برای کارهای نازک و زیباسازی سطوح مسکونی، پوشش کف و دیوارها استفاده می شود.

از سوی دیگر، سرامیک ها مواد معدنی جامد و غیرفلزی هستند که در دماهای بالا تغییر شکل می دهند و به شکل سفت و سخت تبدیل می شوند. اصطلاح “سرامیک” از کلمه یونانی “keramos” به معنای خشت پخته گرفته شده است.

در اصل سرامیک نوعی کاشی است که به عنوان پوشش کف یا روکش دیوار استفاده می شود و به دلیل جذب کم آب و رطوبت از مقاومت نسبتا بالایی برخوردار است.

همانطور که گفته شد کاشی و سرامیک از جمله مواد پرکاربرد به ویژه در صنایع مختلف هستند. با این حال، کاشی‌ها و سرامیک‌ها، علی‌رغم کاربرد مشترکشان، از جنبه‌های مختلف متفاوت هستند که باید در هنگام راه‌اندازی یک نمایندگی کاشی و سرامیک در نظر گرفته شود. کاشی‌ها در مقایسه با سرامیک‌ها مقاومت کمتری در برابر فشار، گرما و سرما از خود نشان می‌دهند که آنها را برای محیط‌های مرطوب نامناسب می‌کند. برعکس، سرامیک ها، به دلیل فرآیند تولید، مقاومت بالاتری دارند.

کاشی‌ها در مقایسه با سرامیک‌ها طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها و طرح‌ها را ارائه می‌دهند که در نتیجه استفاده گسترده‌تر از کاشی‌ها در مناطق پرمصرف مانند سرویس‌های بهداشتی، حمام، آشپزخانه، پارکینگ، راهروها و موارد دیگر می‌شود.

سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی نمایندگی کاشی و سرامیک

در شروع هر کسب و کار، سرمایه اولیه خاصی ضروری است. راه اندازی نمایندگی کاشی و سرامیک مستلزم داشتن سرمایه لازم برای این کار است. ایجاد نمایندگی کاشی و سرامیک به مشاغلی با حجم کاری بالا و طیف محصولات متنوع مربوط می شود، بنابراین سرمایه مورد نیاز برای شروع کار به نوع و حجم کار بستگی دارد. هزینه هایی مانند اجاره مغازه و انبار، دکوراسیون و تهیه محصولات از جمله هزینه هایی است که برای راه اندازی فروشگاه کاشی و سرامیک سرمایه می طلبد

راه اندازی فروشگاه کاشی و سرامیک کاشی فروشی  - راه اندازی فروشگاه کاشی و سرامیک ( کاشی فروشی )

مجوز لازم برای راه اندازی نمایندگی کاشی و سرامیک

یکی از مجوزهای ضروری برای افتتاح فروشگاه کاشی و سرامیک، پروانه کسب است. کسب مجوز کسب و کار یکی از مراحل اولیه در شروع هر کسب و کار است. برای راه اندازی نمایندگی کاشی و سرامیک باید شرایط تعیین شده توسط اتحادیه صنف کاشی و سرامیک را رعایت کرد. کارآفرینان بالقوه می توانند با ارائه مدارکی از قبیل شناسنامه، کارت ملی، کارت ترخیص (برای آقایان)، قرارداد اجاره و گواهی عدم سوء پیشینه برای اخذ جواز کسب به اتحادیه شهر یا استان خود مراجعه کنند. پس از تکمیل مدارک مقرر، اتحادیه نمایندگی کاشی و سرامیک پروانه کسب را به متقاضی اعطا می کند.

اتحادیه صنف کاشی و سرامیک

اتحادیه کارگری یک نهاد اجتماعی است که هدف آن ایجاد ارتباطات و همبستگی بین اعضای یک تجارت یا کسب و کار است و برای حفظ منافع آنها تلاش می کند. اتحادیه صنف کاشی و سرامیک از جمله این نهادهاست که در سال های اخیر با تلاش اعضای فعال در این حوزه برای حمایت از حقوق اعضای اتحادیه تشکیل شده است.

افرادی که مشتاق راه اندازی نمایندگی کاشی و سرامیک هستند می توانند از عضویت در این انجمن بهره مند شوند. اتحادیه صنف کاشی و سرامیک با تعهداتی از جمله:

تلاش برای رعایت حقوق قانونی هر یک از اعضا.

حمایت و حمایت از منافع حرفه ای و تجاری هر یک از اعضا.

جلب حمایت ارگانها و نهادهای دولتی متناسب با اهداف انجمن.

برگزاری نمایشگاه های تخصصی کاشی و سرامیک در سطح ملی و بین المللی.

همکاری در تاسیس و گسترش شرکت ها و صندوق های تعاونی جهت تسهیل مزایای ویژه اعضا.

تنظیم قراردادهای بین صنفی در چارچوب مقررات قانونی.

همکاری و مشارکت با سایر انجمن های صنفی.

مزایای ایجاد فروشگاه کاشی و سرامیک

راه اندازی فروشگاه کاشی و سرامیک مزایای بی شماری را به همراه دارد که برخی از آنها را بررسی خواهیم کرد:

حاشیه سود بسیار مطلوب متناسب با تقاضای بازار.

عدم وجود تاریخ انقضا برای محصولات.

صنعت بسیار مورد تقاضا که همچنان اهمیت پیدا می کند.

ارائه محصولات متنوع

امکان صادرات محصولات به کشورهای همسایه

فرآیندهای ساده صدور مجوز

چشم انداز قوی برای صنعت کاشی و سرامیک.

آینده صنعت کاشی و سرامیک

تولید سالانه کاشی و سرامیک در این کشور حدود 700 میلیون متر مربع است که آن را به عنوان چهارمین کشور در سطح جهان قرار می دهد. صنعت کاشی و سرامیک یک بخش حیاتی در کشور است که در دهه های اخیر رشد قابل ستایشی را تجربه کرده است. این صنعت که با بخش‌های مختلف به‌ویژه ساختمان‌سازی، بهداشت و درمان و نظامی در ارتباط است، تحت تأثیر پارامترهای سیاسی، اقتصادی و غیره قرار گرفته و منجر به رکود و کاهش تقاضا می‌شود.

اما با توجه به نیازهای خاص کشور در زمینه مسکن و تامین مصالح ساختمانی به ویژه کاشی و سرامیک همراه با سرمایه گذاری های قابل توجه در این بخش، خوش بینی به آینده این صنعت وجود دارد. لذا به افرادی که قصد تأسیس نمایندگی کاشی و سرامیک را دارند توصیه می شود با توجه به فرصت های بالقوه ای که در اختیار دارد با تحقیقات کامل و مشاوره تخصصی وارد این عرصه شوند.

ارسال نظر

مقالات ما


سرامیک‌های موزاییکی
  • ۱۶
  • آبان
  • سرامیک‌های موزاییکی

    سرامیک‌های موزاییکی نوعی سرامیک با قطعات ریز لعاب‌دار یا بدون لعاب هستند که در نقش‌ها و رنگ‌های متنوع و با ضخامت چند میلی‌متر ...

    کاشی لعابی
  • ۱۶
  • آبان
  • کاشی لعابی

    یخچال‌های طبیعی بزرگ و عظیم یکی از جذاب‌ترین شگفتی‌های کره زمین هستند این یخچال‌ها به تدریج از کوه‌های بلند زمین به سمت مناطق ...

    کاشی و سرامیک پرند سرام: انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی
  • ۲۱
  • مرداد
  • کاشی و سرامیک پرند سرام: انتخابی هوشمندانه برای دکوراسیون داخلی

    با توجه به رشد روزافزون در صنعت ساخت و ساز، انتخاب مواد مناسب برای دکوراسیون داخلی خانه‌ها و مکان‌های تجاری اهمیت بسیاری پیدا ...

    مزایای خرید و استفاده از کاشی و سرامیک در دکوراسیون داخلی
  • ۲۵
  • مرداد
  • مزایای خرید و استفاده از کاشی و سرامیک در دکوراسیون داخلی

    در دنیای دکوراسیون داخلی، انتخاب مواد مناسب برای پوشش دیوارها و کف‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. از جمله موادی که در این ...

    ارتباط با ما


    شماره تماس

    035-32329999

    035-32329911

    09130327595 ( خانم عابدی )

    ادرس

    میبد، خیابان امام، جنب بانک صادرات مرکزی، طبقه فوقانی کیف و کفش مهدی

    پست الکترونیک

    info@parandceram.ir